Aquest dissabte vaig anar a panticosa a pujar el garmo negro amb rixi.Ací vos deixe la cronica.
Son les 7 del mati , estem al refugi de pedra de panticosa ( 1600 m )
A lesquerra el argualas , a la dreta el garmo negro
No parem a descansar , sino a fer fotos ( made in santi )
La frase del día : Que tal vas talo? ( ahi encara no estaba tan fundit com em pasaria despres... jeje )
Anem buscant el collado del argualas ,deixem enrrere el de pondiellos.
comença lo dur , primer pedrera y despres el nevero. Alguns pasen sense crampons , pero la meva inexperiencia em fa pensar en abandonar. Pero be , porte crampons y piolet y decidisc posarme els "pinxos" y seguir cap avant.
Rixi no ho veu clar i agafa el piolet , "amos palante"
Ara queda una part final molt dura , una pedrera molt inclinada.
I al cap de 5 dures hores.... cim!!! amb la marmolera de los infiernos de fons
Baix vejem els ibones de pondiellos
El midi d'osseau impresionant
El massis del balaytous
El vignemale al altre costat ( al est )
Y més al est ordesa y monte perdido
Jo amb el vignemale al fons
Ara toca baixar...
Rixi ho fa per la pedrera , jo preferisc anar per la cresta . Primer baixe un poc per la pedrera y despres un cami enllaça amb la cresta que no
te molt de risc , pero te una caiguda prou gran a un costat i hi ha que mirar be on xafes i anar amb compte.
Al aplegar al nevero es veu una huella mes profunda que al pujar en la neu , pero es enganyos perque al estar tan xafat esta molt dura . Rixi va baixant poc a poc , xafant fort ... Jo mentres em torne a colocar els crampons
Despres de una llargiiiiiiisima baixada , ara toca celebrar-ho en el refugio de piedra on servixen aquestes jarres de cervessa que pareix agradar molt als montanyeros que venen de fer les seues rutes . Mentres es xarra , es degusta amb plaer la birra
.
Salutacions!!!